Główny miejsca docelowe18-dniowy plan trasy John Muir Trail z kanionu Lyell

18-dniowy plan trasy John Muir Trail z kanionu Lyell

Kalifornijski John Muir Trail to jedna z najpopularniejszych tras z plecakiem w USA i nie bez powodu. Może to być najbardziej oszałamiający ciągły odcinek odległych gór, do którego można dotrzeć dobrze utrzymanym szlakiem. Miałam przyjemność podróżować z plecakiem JMT kilka lat temu z mężem i kilkoma znajomymi, a w tym poście podzielę się dokładnym planem podróży, który prześledziliśmy.

Odległy charakter JMT sprawia, że ​​logistyka zaopatrzenia jest nieco trudna, co oznacza, że ​​dla większości turystów konieczne jest wcześniejsze planowanie. Jeśli planujesz wędrówkę JMT w przedziale od 18 dni do 3 tygodni, zwłaszcza jeśli zaczynasz z kanionu Lyell zamiast tradycyjnego początku Happy Isles, ta trasa JMT pomoże ci zaplanować wędrówkę.

O tym planie podróży JMT

To jest trasa, w której podróżowałem po szlaku Johna Muira Południowa granica w 18 dni, z:

• Zezwolenia zaczynające się od Lyell Canyon / Tuolumne Meadows (tak jak dla wielu turystów, nie mogliśmy uzyskać zezwoleń na tradycyjny start w Little Yosemite Valley)
  • Dwa przystanki na szlaku z zaopatrzeniem: Red's Meadow i Muir Trail Ranch
  • Jeden dzień zerowy (odpoczynku)
  • Trzy wycieczki boczne: dwie krótkie (kilka godzin) i jedna średnia (większość dnia)

Bardzo podobał mi się ten plan podróży i absolutnie polecam go innym, którzy chcą z plecakiem JMT w średnie tempo około 12-13 mil dziennie, co jest dość typowym tempem dla początkujących wędrowców JMT. Jest też tak powolny, jak tylko możesz i nadal unikasz uzupełniania zapasów po ranczu Muir Trail (jeśli masz wystarczająco duży pojemnik na niedźwiedzie).

W tamtym czasie byliśmy przyzwoicie sprawnymi biegaczami, ale nie byliśmy zbyt doświadczeni w plecakowaniu. Mogliśmy wędrować powoli przez cały dzień bez większych kłopotów, ale chronicznie powoli rozkładaliśmy i rozkładaliśmy obóz. Czuliśmy, że ten harmonogram jest świetną równowagą: dużo wyzwań, ale nie tak trudny, że nie moglibyśmy się dobrze bawić.

Aby uzyskać więcej informacji na temat tempa, zobacz ten post o tym, jak zaplanować dzienny przebieg na JMT.

18-dniowy plan podróży JMT

Oto tabela pokazująca, jak daleko szliśmy każdego dnia i gdzie rozbiliśmy obóz.

Te dzienne przebiegi mogą się nieco różnić w zależności od mapy lub ścieżki GPS, którą śledzisz, więc traktuj je z przymrużeniem oka.

Kolumna „JMT Miles ” zawiera tylko postępy w przód poczynione wzdłuż JMT i nie obejmuje podróży bocznych.

Jeśli porównujesz „całkowitą liczbę mil JMT” z tabelami danych JMT, nasz punkt początkowy w Tuolumne Meadows / Lyell Canyon Trailhead znajduje się na 24 milę.5 pełnych JMT.

DzieńMile JMT (łączna liczba mil JMT)ObózUwagi i ciekawe miejsca
111 (11)Tuż przed Donahue PassZaczęło się od Tuolumne Meadows / Lyell Canyon
210 (21)Jezioro GranatowePrzełęcz Donahue
33 (24)Jezioro Ediza (wycieczka boczna)Jezioro Ediza znajduje się 3,2 km od JMT. Wycieczka poboczna do jezior Iceberg i Cecile
410 (34)Red's Meadow CampgroundZaopatrzenie Czerwonej Łąki
515 (49)Jezioro WirginiaKrótka wycieczka do Południowej Czerwonego Stożka
614 (63)Przepiórcze ŁąkiSrebrna przepustka
714 (77)Jezioro Marie
80 (77)Jezioro MarieOdpocznij, zrelaksuj się i wspinaj się po pobliskim granicie
910 (87)Węzeł Piute CreekPrzełęcz Selden, zaopatrzenie ranczo Muir Trail
1013 (100)Basen ewolucji
1115 (115)Wielka Łąka Pete'aPrzełęcz Muira
1215 (130)Jezioro Górnej Palisady
1316 (146)2 mile za przełęczą PinchotPrzełęcz Mather, przełęcz Pinchot
1413 (159)Jezioro Rae
1512 (171)Zatoczka BubbsaPrzełęcz Glen
1610 (181)Płaskowyż BighornPrzełęcz Leśnika
1712 (193)Przeszłość Jezioro GitaroweSzybka wycieczka do Tawny Point (1.5 godzin). Obozowaliśmy w małym miejscu na wspinaczce na Mt. Skrzyżowanie Whitney. O ile nie chcesz być na szczycie o wschodzie słońca (pięknie, ale absurdalnie zimno) proponuję zamiast tego biwakować nad Guitar Lake.
1812 (195)Gotowe!Szczyt Whitney o wschodzie słońca

Aby zrozumieć ostatni rząd, zauważ, że oficjalny JMT kończy się na Whitney Summit, więc do „całkowitej liczby mil JMT” uwzględniłem tylko ~2 mile od naszego ostatniego obozu do szczytu. Ale chyba, że ​​zamierzasz mieszkać na Mt. Whitney do końca życia (na co z pewnością nie pozwala twoje zezwolenie), będziesz musiał przejść kolejne 11 mil w dół do portalu Whitney.

Zejście z Whitney ostatniego dnia – prawie gotowe!

Wycieczki boczne i dni zerowe

JMT może i jest najsłynniejszą trasą w okolicy, ale tak naprawdę to tylko mały liniowy pas przez spektakularną górską dzicz. Podczas pobytu gorąco polecam znaleźć czas na kilka bocznych szlaków lub odpocząć nad jednym z setek uroczych alpejskich jezior.

Wybraliśmy nasze wycieczki poboczne i dzień zerowy w oparciu o harmonogram, bliskość JMT i logistykę zaopatrzenia. Większość z nich jest przed ostatecznym uzupełnieniem zapasów MTR, kiedy wyczerpałem zapas żywności i nie mogłem sobie pozwolić na dodatkowy czas.

Ediza / Iceburg / Jeziora Cecile

Wybraliśmy się na tę boczną wycieczkę na początku wędrówki, podczas gdy logistyka zaopatrzenia była nadal łatwa i bardzo ją polecamy?. Trzeciego dnia przeszliśmy tylko trzy mile na prawdziwym JMT, zanim skręciliśmy nad spokojne jezioro Ediza, zjedliśmy lunch i zrzuciliśmy plecaki. Potem wędrowaliśmy i wdrapaliśmy się na jezioro Iceberg Lake, a w końcu do jeziora Cecile, które wydawały się odległe i nieskazitelne do tego stopnia, że ​​w dzisiejszych czasach trudno je znaleźć na JMT. Wysoce rekomendowane!

Jezioro lodowe

Południowy czerwony stożek

Krótka wędrówka po czerwonym stożku wulkanicznym, warta zobaczenia i piarga wulkanicznego zjeżdżającego w dół.

Tawny punkt

W pobliżu południowego krańca JMT, szybki 2-godzinny wypad z płaskowyżu Big Horn na szczyt z niesamowitymi widokami 360 stopni. Możesz nawet zobaczyć Mt. Whitney, twój cel za kilka dni! Wysoce rekomendowane.

Widok z Tawny Point na płaskowyż Bighorn

Dzień zerowy nad jeziorem Marie

Zdecydowaliśmy się na dzień odpoczynku nad jeziorem Marie w połowie naszej wędrówki?. Było pięknie, ale też wietrznie, przez co było trochę mniej relaksujące, niż się spodziewaliśmy. W okolicy jest kilka fajnych krótkich wędrówek i wspinaczek dla tych, którzy nie mogą usiedzieć spokojnie przez cały dzień.

Aby uzyskać więcej pomysłów, oto lista popularnych wycieczek bocznych wzdłuż JMT.

Planuj, ale bądź elastyczny

Jedną z wielu wspaniałych rzeczy w JMT jest obfitość doskonałych kempingów. Ze względu na logistykę zaopatrzenia większość turystów ma ściśle określony harmonogram, dlatego ważne jest wcześniejsze planowanie. Zdecydowanie dobrze jest zawczasu zapoznać się z przewodnikiem i mapą oraz zrobić ogólny plan (ja używam Arkuszy Google), ile mil będziesz wędrować każdego dnia i gdzie myślisz, że możesz obozować.

Posiadanie solidnego planu z góry jest kluczem do poznania szlaku na tyle dobrze, aby móc wprowadzać zmiany w locie. Gdy już jesteś na szlaku, polecam być elastycznym z dnia na dzień. Jeśli chcesz dawać lub brać tylko kilka mil każdego dnia, będziesz mieć dużo swobody i możesz iść dalej, gdy czujesz się silny, zatrzymać się wcześnie po ciężkim dniu lub zostać przy tym wspaniałym kemping, który do Ciebie dzwoni, ale nie ma go w Twoim arkuszu kalkulacyjnym.

Oczywiście, jeśli codziennie będziesz pokonywać zbyt mało kilometrów, ryzykujesz, że skończy ci się jedzenie przed uzupełnieniem lub spóźnisz się na planowy transport do domu. Zawsze jest równowaga.

Skorzystaliśmy z klasycznego przewodnika autorstwa Elizabeth Wenk, aby poznać trasę i zaplanować nasze odcinki. Następnie przywieźliśmy mapy Toma Harrisona na szlak (lub wysłaliśmy je w naszych pudełkach z zaopatrzeniem) do nawigacji i planowania w locie.

Inne zasoby dotyczące szlaku Johna Muira

Aby uzyskać więcej zasobów dotyczących planowania JMT, zobacz także

• Ile dni powinieneś spędzić na wędrówce po JMT?
  • Szlak Johna Muira vs. Szlak Tahoe Rim
  • Najpopularniejsze plecaki na JMT
  • Najpopularniejsze podkładki do spania na JMT

A jeśli planujesz wędrówkę szlakiem Johna Muira, pomocne mogą okazać się te:

• Jak wybrać pojemnik na niedźwiedzia (i wskazówki, jak go spakować)
  • Jak korzystać z kijków trekkingowych (+ Poradnik kupującego)
  • Bearikade Expedition Bear Canister Recenzja
  • My Gear Closet: Ulubiony lekki sprzęt z plecakiem

Lub sprawdź pełną stronę zasobów turystycznych i plecakowych.

o autorze

Cześć, jestem Alissa. Miałem przyjemność wędrować po Arizona Trail, Colorado Trail, John Muir Trail, Tahoe Rim Trail i niezliczoną ilość krótszych niesamowitych szlaków w USA i za granicą. Uwielbiam samotność, duże widoki i dobrą, lekką konfigurację sprzętu. Dowiedz się więcej lub przywitaj się.

Podekscytowany o plecakach ale potrzebujesz pomocy zaczynam?
ten Przewodnik planowania podróży z plecakiem pomoże Ci zacząć na właściwej nodze.

Zasoby do wędrówek w Twojej skrzynce odbiorczej?

Jest więcej, skąd to się wzięło! Zarejestruj się tutaj, aby otrzymywać okazjonalne wiadomości e-mail pełne inspiracji i informacji o wędrówkach z plecakiem i wędrówkach.

Kategoria:
5 cech, których należy szukać w komercyjnej firmie zajmującej się architekturą krajobrazu
Inspirujące miejsca, które przypominają o wieczności i spokoju