Główny sztukaFotografia taneczna: jak uchwycić ruch tańca jak ekspert

Fotografia taneczna: jak uchwycić ruch tańca jak ekspert

Fotografia taneczna: jak uchwycić ruch tańca jak ekspert

Nie ma nic piękniejszego niż tancerka w ruchu. Tancerze wydają się przeciwstawiać grawitacji. Ich ciało wydaje się nabierać płynnego ruchu muzyki. Na tym magia się nie kończy. Kiedy fotograf robi zdjęcie, które uchwyci piękno tańca, jest tak samo magiczne. Chwytają ten moment w czasie i zachowują go, aby pokolenia mogły go podziwiać i doceniać.

Rozmawialiśmy z profesjonalnymi fotografami, aby dowiedzieć się, jak uchwycić ruch tańca. Teraz podzielimy się z Tobą niektórymi z tych wskazówek.

Poświęć czas na rozmowę z tancerzami

Jednym z największych błędów, jakie może popełnić fotograf, jest przybycie w ostatniej chwili i rozpoczęcie robienia zdjęć. Podobnie jak gwiazdy, tancerze nie lubią, gdy kamera w ich osobistej przestrzeni odrywa się bez pozwolenia. Nawet jeśli sugerowałeś zgodę, tancerze zasługują na szacunek, gdy się do nich mówi i słucha. Wiedzą, po co tam jesteś. Jeśli chcesz, aby z tobą współpracowali, szanuj ich.

Wykonaj pracę nóg

Jeśli nie znasz stylu tańca, który za chwilę zobaczysz, nie dostaniesz najlepszych ujęć. Rozważ to. Osoba płaci pieniądze, wkłada najlepszy strój wieczorowy i zadowala się rozrywką. Kurtyna się podnosi, zapalają się światła i słyszą piękną muzykę. Nagle następuje zmiana, tancerze zostają przesunięci na pozycje i na ich oczach scena ożywa.

Jeśli naprawdę poważnie myślisz o byciu fotografem tańca (lub sportowca), myśl nieszablonowo. Idź do niektórych studiów tańca. Dowiedz się, jaka energia jest wykorzystywana w nauce tańca. Zrozum narzędzia ich handlu. W świecie tancerza buty, trykoty i rajstopy to poważne wymagania. Przeglądaj wysokiej jakości strony taneczne, takie jak Just For Kix, aby uzyskać informacje o wysokiej jakości strojach tanecznych. To zmieni sposób, w jaki postrzegasz tancerzy.

Zapoznaj się ze stylem tańca

Osoba na widowni może siedzieć w zachwycie. Mogą złapać oddech i poczuć elektryczność poruszającą się w powietrzu. Ale fotograf nie może. Fotograf musi pracować w ramach performance. Muszą spojrzeć w prąd i go złapać. Muszą znaleźć umiejętność chwytania tego, co nie do złapania i dotykania tego, co nietykalne.

Zmień kąt

Niektórzy fotografowie czują się komfortowo w swojej pozycji i wahają się przed dokonaniem zmian. Nie możesz oddać sprawiedliwości sztuce tańca, jeśli nie masz odwagi, by się poruszyć i zaryzykować. Jasne, możesz dostać kiepskie strzały. Ale to wszystko będzie tego warte, jeśli uda Ci się uchwycić magię w jednym ujęciu.

Użyj statywu

Jeśli to możliwe, używaj statywu. Pozwala to na wykonywanie ujęć bez ruchu i rozmycia ujęcia. Możesz także użyć statywu do robienia zdjęć z długim czasem naświetlania. To wymaga trochę praktyki i ostatecznie będziesz w stanie w pełni wykorzystać ujęcie przed tobą.

Poznaj sztukę fotografii z długim czasem naświetlania

Fotografia z długim czasem naświetlania to sztuka sama w sobie. Jest niewykorzystany i zaniżony. Warto się nauczyć tej umiejętności. Kiedy zdobędziesz tę umiejętność, będziesz w elitarnej klasie.

Oświetlenie, skupienie, gatunki, zabierz je tam, gdzie je znajdziesz

Fotografia to maraton, a nie sprint. Poznasz fotografię. Poznasz techniki. Ale fotografia nie jest wyuczonym zestawem umiejętności. Zawsze może być lepiej. Zawsze jest coś nowego. Zawsze jest niepowtarzalny widok. Wszystko, co widzisz przez obiektyw, ktoś widział już wcześniej, ale to, jak interpretujesz widok, czyni go wyjątkowym.

Końcowe przemyślenia

Jako społeczeństwo widzimy sztukę, ale często ignorujemy artystę. Kochamy muzyków, ale zapominamy o nagrywarkach albumów. Fotografowie uwieczniają chwile w czasie. Ubarwiają nasze wspomnienia. Długo po tym, jak ucichnie muzyka, możemy oglądać fotografię i ulegać przemianie. Świat jest pełen wspaniałych tancerzy i wspaniałych fotografów. To ci, którzy nie są zadowoleni z tego, że są dziś świetni, będą przełomami jutra.

Kategoria:
Długa jazda do przodu? Jak zachować zdrowie podczas podróży
7 wspaniałych miejsc w Chorwacji