Główny sztukaJak robić wspaniałe rodzinne zdjęcia

Jak robić wspaniałe rodzinne zdjęcia

Jak robić wspaniałe zdjęcia rodzinne

Wykonywanie wspaniałych rodzinnych zdjęć może być wyzwaniem, na które nie każdy jest gotowy. Trzeba być dobrym fotografem, planistą, reżyserem, a czasem nawet smoczkiem. Jeśli podjąłeś się realizacji rodzinnego projektu portretowego, prawdopodobnie zastanawiasz się, jak uczynić ten proces tak bezproblemowym i przyjemnym dla wszystkich, jak to tylko możliwe. Istnieje kilka sposobów na uniknięcie komplikacji i wymagają one dużo starannego planowania. Jest wiele rzeczy do rozważenia i proponuję zajrzeć do tego artykułu, aby dowiedzieć się więcej o sztuce robienia niesamowitych rodzinnych zdjęć.

Bądź cierpliwy

Kiedy musisz pracować z grupą ludzi, zachowanie spokoju może być trudne. Musisz być bardzo cierpliwy. Nie spiesz się, aby ustawić ludzi i sprawić, by czuli się komfortowo przed rozpoczęciem zdjęć. Zapraszam do robienia tylu zdjęć, ile potrzeba, aż będziesz mieć wystarczająco dużo do wyboru. Czasami trudno jest stwierdzić, które zdjęcie jest dobre, dopóki nie wyświetlisz ich wszystkich na swoim komputerze. Więc nie wahaj się naciskać spustu migawki tyle razy, ile chcesz. Żyjemy w końcu w erze cyfrowej.

Zdjęcie: Jyri Engestrom za pośrednictwem Flickr

Wybierz czas i lokalizację

Jak wiesz, wiele czynników może wpływać na to, jak Twoje obiekty wyglądają na zdjęciu. Dlatego jeśli chcesz robić świetne zdjęcia, musisz wybrać najlepszą lokalizację i porę dnia. Wybierz bardzo ostrożnie. Pamiętaj, że cienie mogą sprawić, że zdjęcie będzie zbyt ciemne i nieatrakcyjne. Jeśli chcesz sfotografować rodzinę w pobliżu drzewa, upewnij się, że jej gałęzie nie tworzą cieni na obiektach. Zastanów się nad każdym szczegółem, bez względu na to, jak nieistotny się wydaje. Lepiej zajmij się wszystkim z wyprzedzeniem, zamiast żałować, że w końcu nie poszło ci dobrze.

Pamiętaj, że prawdopodobnie nie chciałbyś kręcić w deszczowy dzień, chyba że szukasz czegoś innego i skutecznego, więc lepiej sprawdź prognozę pogody przed wybraniem dnia i godziny na kręcenie.

Zdjęcie Davida Amslera za pośrednictwem Flickr

Rozważ oświetlenie

Oświetlenie jest niezbędne bez względu na to, gdzie kręcisz. Choć brzmi to dziwnie, może się okazać, że konieczne będzie użycie lampy błyskowej na zewnątrz. Jasne słońce może zepsuć obraz, tworząc cienie na twarzy osoby. Tryb lampy błyskowej może pomóc w oświetleniu kluczowych obszarów na zdjęciu. Wiele aparatów oferuje dwie opcje: błysk wypełniający i tryb błysku pełnego. Tryb błysku wypełniającego jest bardziej odpowiedni do stosowania w pochmurne dni i jeśli osoba znajduje się bardzo blisko aparatu (nie dalej niż pięć stóp). Tryb pełnego błysku jest odpowiedni, jeśli obiekt znajduje się daleko od aparatu (więcej niż pięć stóp). Używanie lampy błyskowej na zewnątrz jest ważne, ponieważ pomoże ona wyróżnić osoby, którym robisz zdjęcie . z tła.

Oświetlenie jest ważnym czynnikiem również podczas fotografowania w pomieszczeniach. Wybierz robienie zdjęć w jasny dzień, jeśli nie masz drogiego oświetlenia. Skorzystaj ze światła słonecznego. Poproś osoby, do których będziesz strzelać, aby stanęły przy dużym oknie. Zakryj okno bawełnianym prześcieradłem lub firaną, aby światło było bardziej miękkie.

Zdjęcie: Krista Guenin za pośrednictwem Flickr © 2012 Krista Guenin/Krista Photography

Spraw, aby obraz był bardziej zabawny

Eksperymentuj, oferując bardziej dynamiczny obraz. Niech niektórzy ludzie usiedlą, a inni stoją. Ustaw każdą osobę w innym rogu obrazu lub niech zgromadzą się w środku. Niektóre z nich mogą leżeć na ziemi. Mogą udawać, że walczą, bawią się itp. Masz tak wiele możliwości, po prostu puść wodze fantazji, a zrobisz najlepsze rodzinne zdjęcia, na jakie marzyłeś.

Zdjęcie Erin za pośrednictwem Flickr

Artykuł został nadesłany przez SuperbCleaningServices Mill Hill

Kategoria:
O czym należy pamiętać przed zainwestowaniem w wysokiej jakości dywan
Wspieraj lokalne organizacje non-profit: Daj maksimum