Główny sztukaStrategie fotograficzne na imprezach plenerowych

Strategie fotograficzne na imprezach plenerowych

Strategie fotograficzne na imprezach plenerowych

Wyobraź sobie, że masz szansę uczestniczyć w czyimś najszczęśliwszym dniu w życiu i stworzyć pamięć o tamtym wydarzeniu. Ludzie chcą pamiętać dni spędzone w otoczeniu ludzi, których kochają, a podczas pięknych okazji zdarza się to najczęściej. Przez takie wydarzenia rozumiemy wesela, urodziny, chrzciny, a nawet konferencje biznesowe. Takie imprezy są przepełnione muzyką i śmiechem, jednak można czuć się zestresowanym, bo chcesz, żeby wszystko potoczyło się tak, jak wyobrażali sobie Twoi klienci.

Jeśli jesteś początkującym i dopiero zaczynasz, lub jeśli praktykujesz tę sztukę od dłuższego czasu i chcesz przypomnieć sobie zasady, które pomogą Ci robić lepsze zdjęcia z imprez plenerowych, czytaj dalej artykuł.

Zorganizuj się i zapisz to

Powinieneś ułożyć sobie w głowie scenariusz tego, jak chciałbyś robić zdjęcia. Musisz wiedzieć, co chcesz dzięki nim osiągnąć. Zobacz jakie zdjęcia chcesz zrobić, w ilu pozach i gdzie dokładnie. Istnieje wiele rodzajów fotografii. Dziś, gdy popularne są sieci społecznościowe, ludzie będą chcieli dzielić się szczęśliwymi chwilami ze znajomymi. Z tego powodu trzeba się zastanowić, jak zrobić dobry koncept takich zdjęć.

Być skupionym

Zwróć uwagę na szczere chwile. Jako fotograf musisz być świadomy otoczenia i ludzi wokół ciebie. Spontaniczne zdjęcia często okazują się najlepsze. Robiąc takie zdjęcia trzeba zachować dyskrecję, aby reakcje i zachowanie osoby na zdjęciu były szczere. Uchwyć chwile, kiedy ludzie się uśmiechają i są szczęśliwi. Zdjęcia formalne są ważne, ale te szczere chwile zwykle stają się dla ludzi najpiękniejszymi wspomnieniami.

Znajdź idealne miejsce do robienia zdjęć

Przed pójściem na wydarzenie poznaj atmosferę, w której odbędzie się uroczystość. Czasami idealnym miejscem na fotografię może być ściana ozdobiona balonami, a gdy impreza odbywa się w plenerze, może to być nad rzeką. Ładne tło wpływa na estetykę fotografii. Oprócz takich zdjęć ludzie lubią też robić głupkowate zdjęcia. Czasami jednak nie czują się na tyle komfortowo, by robić to przed profesjonalną kamerą. Każda dobra impreza powinna mieć fotobudkę. Jeśli gospodarze wydarzenia chcieliby wynająć fotobudkę w Sydney, goście z pewnością byliby zachwyceni i sami chcieliby zrobić niezapomniane wspomnienia.

Oświetlenie jest ważne

Najlepszą porą dnia na robienie zdjęć na dworze jest ranek, kiedy promienie słoneczne są łagodne, a wieczorem złota godzina – do zachodu słońca. Poza tym najlepszą porą na robienie zdjęć na zewnątrz w ciągu dnia są chmury i słabe światło. Słońce nie powinno wpadać bezpośrednio na aparat. Idealnie źródło światła pochodzi zza pleców lub zza głowy. Lepiej żeby Twoje zdjęcie było mniej jasne niż zbyt jasne, ponieważ później podczas obróbki możesz rozjaśnić to pierwsze, natomiast zdjęcie zbyt jasne będzie trudne do przyciemnienia.

Zrób wiele zdjęć tych samych ujęć

Jednym ze sposobów na zrobienie dobrego fotografa jest zrobienie większej liczby zdjęć wszystkich ujęć. Zrób różnorodne pozowane zdjęcia. Zawsze możesz doradzić ludziom, jak dopasować pozę, aby wyglądać jak najlepiej. Powiększ, zmień kąt, zmień ostrość, zmień ustawienia, zrób poziomą i pionową wersję zdjęcia. Nie spiesz się, gdy chcesz zrobić dobre zdjęcie. Dobre zdjęcie to nie tylko jedno kliknięcie. To więcej kątów, inne punkty skupienia, więcej pozycji do zmiany. Dobra fotografia wymaga czasu. Do dobrego ujęcia konieczne jest uchwycenie chwili radości.

Oprócz zdjęć zrób też film

Oprócz zdjęć filmy wideo to świetny sposób na oznaczenie uroczystości. To są prawdziwe chwile, które nagrywasz tego dnia. Zwróć uwagę na drobne szczegóły i drobiazgi. Wraz z nagranym filmem historia wydarzenia będzie kompletna. Edytując zdjęcia i filmy, powinieneś zrobić film z muzyką w tle. Będzie to trwałe wspomnienie, które będzie coś znaczyło dla Twoich klientów. Powinieneś czuć się dumny, że miałeś okazję tam być i wspominać ich wyjątkowy dzień oraz mieć szczęśliwych i zadowolonych klientów, którzy z pewnością polecą Cię na wszelkie nadchodzące wydarzenia.

Biografia autora

Leo King jest 28-letnim niezależnym nauczycielem języka angielskiego i pełnym pasji pisarzem na pół etatu. Jest miłośnikiem powieści i interesuje się czytaniem i pisaniem artykułów o majsterkowaniu, biznesie, modzie, zdrowiu, marketingu, projektowaniu stron internetowych, technologii i powiązanych niszach. Mieszka z żoną i rodziną w Sydney. Oto jego Twitter

Kategoria:
Samouczek dotyczący przestrzeni dyskowej i piwnicy – ​​pozbądź się tego bałaganu!
Podróż do Tanzanii – praktyczne wskazówki dla podróżnika