Główny sztukaWskazówki dotyczące robienia zdjęć dzieł sztuki i architektury

Wskazówki dotyczące robienia zdjęć dzieł sztuki i architektury

Wskazówki dotyczące robienia zdjęć dzieł sztuki i architektury

Wiele osób zajmuje się fotografią, ponieważ lubi robić zdjęcia swojej rodzinie i przyjaciołom. Po złapaniu bakcyla fotografii chcą też robić zdjęcia innych rzeczy, ale szybko odkrywają, że nie jest to takie proste, jak się wydaje.

Wykonywanie interesujących, imponujących zdjęć dzieł sztuki i architektury może być szczególnym wyzwaniem.

Jeśli chcesz rozwinąć swoje talenty fotograficzne i zająć się fotografowaniem sztuki i architektury, postępuj zgodnie z tymi wskazówkami, a uchwycisz wyjątkowe piękno i osobowość tych statycznych obiektów.

Wybierz odpowiednią torbę

Ostatnią rzeczą, o której myślisz podczas robienia świetnego zdjęcia lokalnego muzeum, jest torba, do której wkładasz aparat, ale jest to ważna uwaga. Może sprawić, że robienie zdjęć będzie łatwiejsze i wygodniejsze. ShotKit zaleca pytanie, czy torba jest „zwykłym plecakiem z wkładką na aparat, na przykład, czy też została zaprojektowana od początku jako plecak na lustrzankę cyfrową?”

Torba przeznaczona na aparaty pomieści cały Twój sprzęt, więc możesz ją ciągnąć ze sobą, gdy robisz zdjęcia, ale ma też inną zaletę.

Muzea mogą być bardzo wybredne, jeśli chodzi o to, co jest dozwolone w środku?. Niektóre muzea będą chciały nawet przejrzeć twoją torbę. Z dedykowaną torbą na aparat, zaglądanie do środka jest szybkie i łatwe, i pokazuje personelowi muzeum, że jesteś tam, aby robić zdjęcia – nie sprawiaj kłopotów.

Pomiń Flash

Naturalne światło to jeden z najlepszych sposobów na uzyskanie fantastycznych ujęć. Świetnie nadaje się do fotografii portretowej, ale świetnie nadaje się również do fotografii artystycznej i architektonicznej.

Jeśli chodzi o dzieła sztuki w muzeach, mogą one nie zezwalać na fotografowanie z lampą błyskową w pomieszczeniach. Dzieje się tak, ponieważ długotrwała ekspozycja na ostre błyski światła może zrujnować ważne dzieła sztuki. Przyzwyczaj się do robienia zdjęć dzieł sztuki bez tego.

Detale architektury mogą być w pełni doświetlone tylko naturalnym światłem, więc tam też nie ma potrzeby używania lampy błyskowej. Nawet w nocy dużo lepiej bawić się otaczającymi źródłami światła niż korzystać z własnej lampy błyskowej.

Pomyśl ostre, czyste i jasne

Chcesz, aby Twój obiekt wyglądał na pełen życia. Trudno to zrobić, gdy dzieła sztuki i architektura są z natury pozbawione życia. Aby uzyskać najlepsze ujęcie, musisz skupić się na podstawach, czyli utrzymywaniu ostrości, czystości i przejrzystości.

Korzystanie ze statywu może zapewnić stabilność aparatu, dzięki czemu podczas robienia zdjęć szczegółowego dzieła sztuki nie ma rozmazanych ani rozmytych krawędzi.

Nie zapomnij, aby soczewki aparatu były czyste i przejrzyste!! Użyj zatwierdzonego środka czyszczącego i ściereczki bezpiecznej dla obiektywu, aby usunąć kurz lub smugi, które mogłyby pogorszyć Twój obraz.

Przyjmij inny punkt widzenia

Robienie zdjęcia może sprawić, że obraz będzie płaski, a architektura może wydawać się nudna i pozbawiona życia, nawet jeśli nie używasz lampy błyskowej i utrzymujesz obiektyw w czystości. Jeśli Twoje zdjęcia są rozczarowujące, czas zacząć patrzeć na świat z innego punktu widzenia.

Zamiast podchodzić do tematu bezpośrednio, spróbuj spojrzeć z innej perspektywy:

  • Strzelaj z niskiego kąta
  • Wstań wysoko i sfotografuj obiekt z góry
  • Poszerz kąt i dodaj inne szczegóły do ​​swojego ujęcia
  • Zrób zdjęcie odbicia
  • Strzelaj przez obiekt, taki jak ogrodzenie

Chodzi o ćwiczenie kreatywności. Często to kąty, które wydają się najgłupsze dla osób postronnych, w efekcie dają najlepsze obrazy.

Wiedz, kiedy jechać

Jeśli Twoim tematem są dzieła sztuki lub architektura, ostatnią rzeczą, którą chcesz zrobić, to pojawić się w tłumie. Rozważ wyjazd w niepopularnych czasach. Na przykład muzeum będzie mniej ruchliwe w poniedziałek rano niż w sobotnie popołudnie. Unikaj ruchu pieszego na zewnątrz budynków, wychodząc w ponury dzień.

Jeśli chodzi o muzea, istnieje wiele zaskakujących zasad, których należy przestrzegać. Zasady są szczególnie ważne, jeśli robisz zdjęcia. Dlatego tak dobrym pomysłem jest unikanie tłumów podczas robienia zdjęć. W ten sposób nie musisz się martwić, że zasłaniasz komukolwiek widok, próbując uzyskać idealne ujęcie.

Jeśli interesujesz się fotografią, wiesz, że robienie zdjęć to coś więcej niż wskazywanie i fotografowanie. Sposób robienia zdjęć zależy od fotografowanych obiektów. Jeśli tematy te obejmują dzieła sztuki i architekturę, wskazówki na tej liście pomogą ci zrobić żywe, interesujące zdjęcia rzeczy, które tradycyjnie trudno uchwycić.

Kategoria:
Tanie karnety narciarskie i specjalne oferty na karnety narciarskie
10 najlepszych plaż w Hiszpanii na ten rok